Kierownica rowerowa
Jest to niezbędny element roweru dwukołowego. Jej zadaniem jest umożliwienie sterowania kołem skrętnym. Celem kierownicy jest również ułatwienie utrzymania równowagi całego pojazdu. W celu utrzymania dobrej równowagi należy trzymać ją obiema rękami.
Budowa
Najprostsze w budowie są kierownice proste, które są najlżejsze i najbardziej wytrzymałe. ich szerokość to około 50-60 centymetrów (długość można skrócić). Kształt jest lekko wykrzywiony. Oryginalnie zamontowane są na niej klamki hamulców, przerzutki i czasami dzwonek. Na sterownicy często montowane są lampki, uchwyty na telefon, kosze itp.
Konstrukcja wygięta jest cięższa, ale za to węższa (około 40 centymetrów), dzięki temu ułatwia prowadzenie. Stosowane są w rowerach szosowych, zjazdowych i turystycznych. „Baranka” można trzymać w pozycji górnej i dolnej. Kolejną zaletą jest zmniejszenie oporów powietrza, co jest bardzo ważne w przypadku szybkiej jazdy.
Każda z nich może być w prosty sposób regulowana. Właściwa regulacja odpowiada za prawidłową pozycję cyklisty. Montaż jest bardzo prosty, najważniejsze jest właściwe ustawienie, aby każda ręka dobrze dosięgała do obręczy.
Materiały do produkcji kierownic
Najlepszym pod względem lekkości i wytrzymałości jest aluminium. Najlżejszym materiałem do produkcji kierownic to karbon, jest to jego największa zaleta. Odporność na uderzenia i inne uszkodzenia mechaniczne są jego wadami. Zaś najtańsza jest stal, jej konstrukcja jest solidna, lecz może pojawiać się rdza. W przypadku stali nierdzewnej nie będzie takiego problemu. Kierownice wykonane z różnych materiałów znajdziesz na tej stronie internetowej.